Bliv klar til forårets messer

Bliv klar til forårets messer

Forberedelse er alfa og omega

For at få mest ud af messen, er det vigtigt at I har forberedt jer grundigt, inden I tager afsted. Brug gerne messekataloget, der kan hjælpe jer med at danne et overblik over dagens programmer, og give et indtryk af arrangørernes forventninger til messen. Opstil en række konkrete, realistiske succeskriterier for messedeltagelsen, og vær skarp på hvad jeres formål er med messen. På den måde har I også mulighed for at følge op på succeskriterierne efter messen, så i bedre kan konkludere hvad der gik henholdsvist godt og dårligt – og på den måde blive endnu bedre næste gang.

I programmet kan I også undersøge, hvilke andre deltagere på messen, der er relevante for jer at tale med – det kan både være potentielle leverandører, samarbejdspartnere og kunder. Lav en prioriteret liste, men forsøg så vidt muligt at tale med alle. Netværk er vigtigt og relevant uanset hvilken branche man arbejder i. Husk derfor også en god stak visitkort, som I kan dele ud.

 

Gør noget ud af jeres stand

I bund og grund handler messer om at gøre andre opmærksomme på jeres virksomhed. Af den grund er det essentielt at gøre noget ud af jeres stand, så den både skaber blikfang og samtidig viser hvem I er og hvad I kan. Mennesker er visuelle, og hvis I formår at gøre jeres stand spændende at se på, vil den tiltrække flere besøgende. For at vække opsigt og skille jer ud fra mængden, kan i gøre brug af bannere, diske og varemontrer, der kan være med til at stjæle opmærksomhed. Klik her for at finde alt inden for messeudstyr.

I forlængelse af dette, er det selvfølgelig også vigtigt at medarbejderne er indforståede med planen og formålet med messen – og ikke mindst, at der er nok medarbejdere med, så standen aldrig står tom. Giver det mening, kan I også aftale hvilke medarbejdere, der skal snakke med hvem.

 

Brug jeres sociale medier

Når i deltager på messen, er det en oplagt mulighe at skabe noget larm omkring jeres virksomhed. Tænk derfor sociale medier, hjemmeside og andre marketingtiltag ind i messedeltagelsen. Fortæl jeres kunder om messen og forsøg at lokke nogle besøgende til. I kan dele alt fra, hvor jeres stand står, hvad i har på programmet i dag, hvad i har lært af nye ting eller hvilke oplæg i selv holder. Videoer fra messen kan være en god idé, men det kræver at de er ordentlig udført og ikke er for lange.

For at få mest ud at aktiviteterne på jeres sociale medier, kan det betale sig at have udarbejdet en content-plan på forhånd. På den måde kan i bedre sikre sammenhæng og relevans i jeres opslag. Desuden skal I selvfølgelig også dele opslag op til messen, så jeres kunder og samarbejdspartnere bliver klar over at i deltager, før messen er startet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *