Få mere profit i din virksomhed med 3 skarpe værktøjer

Få mere profit i din virksomhed med 3 skarpe værktøjer

Hvis man har sin egen virksomhed, handler det i bund og grund om at skabe vækst, som giver en god fortjeneste i sidste ende. Derfor bør man være forpasselig med både interne og eksterne udgifter. I denne artikel bliver du klogere på hvordan du kan spare tid og penge i din egen virksomhed, ved at bruge de korrekte værktøjer.

Customer Relationship Management

I forhold til kundrelationsstyringen er det vigtigt at kunne holde styr på alle ens kunder, og samme er gældende for transaktioner mellem jeres klienter og jer selv. CRM er specielt godt til at holde på ens kunder, og dermed skabe et langvarigt samarbejde.

CRM er alfa omega for din virksomhed, da kunderne er drivkraften for at din virksomhed kan overleve, ude på et konkurrencedrevet marked.

Hold på dine kunder

For at kunne have et langvarigt forhold med dine kunder, er det yderst vigtigt at du har 100 % styr på CRM. Det handler om at holde sine kunder i kort snor, og altid være der for dem, og tilbyde dem produkter eller services der gavner dem kortvarigt men også på længere sigt.

Ved at benytte sig af Microsoft Dynamics NAV, kan du holde styr på hele din virksomhed, da programmet er et økonomistyringsprogram også kaldet ERP-program. Programmet kan skræddersys til din virksomhed, og du vil derfor kunne optimere din virksomhed.

Brug de korrekte værktøjer

I forhold til arbejdsfordelingen blandt de ansatte i din virksomhed, er det vigtigt at de har en struktureret arbejdsplan at følge, så de kan være så effektive som overhoved muligt, uden at skulle forstyrre andre kollegaer. Du bør derfor altid have et projektstyringsværktøj med fokus på gantt.

Trello

Hvis det er mindre projekter din virksomhed har kørende, så er Trello et glimrende værktøj, hvor du har mulighed for at lave en oversigt over alle arbejdsopgaver samt. arbejdsfordele ud til projektets medlemmer med en tidsfrist. Man kan nemt danne sig et overblik over projektets helhed, og se hvilke arbejdsopgaver som mangler løbende.

Desuden kan man benytte sig af SCRUM og prioritere de forskellige arbejdsopgaver, så man er sikker på at kunne nå at færdiggøre projektet til den aftalte tid.

Podio

Hvis du ønsker et program til adskillige projekter som holdes i gang løbende, anbefaler vi Podio uden tvivl. Podio er et fleksibelt system til både intern og ekstern kommunikation mellem ansatte og klienter. Systemet laver et workspace hvor du kan slå de forskellige virksomheder op med relevant information til de ansatte.

Det kunne f.eks. være der skulle bruges et login til klientens backend system i WordPress, hvor loginoplysningerne er blevet sat ind på Podio.

Du har også mulighed for at uddelegere arbejdsopgaver til dine ansatte, med både tid og relevant information, så opgaven kan laves uden nogen form for tvivl.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *