Facebook Ads vs. Google Adwords

Facebook Ads vs. Google Adwords

Alle virksomheder skal markedsføre sig selv, hvis de vil have succes. Det er uanset, om I direkte sælger noget på internettet, eller om kunder skal kunne finde jeres fysiske butik. Hvis I har noget at sælge, så skal I også være på disse platforme.

Ofte har folk svært ved at forstå forskellen, og hvornår de skal vælge det ene fremfor det andet, så det vil jeg prøve at give nogle gode råd til her. Ellers er du altid velkommen til at kontakte mig, og så kan vi helt sikkert finde ud af noget, så du får det maksimale ud af dine markedsføringskroner.

Hvad sælger du?

Det er vigtigt at vide, hvad du sælger, og hvad det er, at du gerne vil have, at dine potentielle kunder, skal kunne finde dig på. Hvis du ikke er klar over det, så får du også nogle alvorlige problemer.

Det er klart første skridt, inden du går videre med at overveje Facebook Ads og AdWords.

Søg og du skal finde

Når danskere skal finde noget, så går de på Google. Men det er her værd at bemærke, at det kun er, når de skal finde noget. Det er også grunden til, at AdWords er værdifuldt, fordi Google er en handlingsorienteret maskine.

Hvis en potentiel kunde søger efter et produkt, som du sælger på Google, så er det, fordi kunden enten gerne vil have mere information om det eller finde en god pris på det. Du skal derfor købe alle vendinger, som kan resultere i salg.

Det er derfor en god fremgangsmåde at undersøge, hvor meget konkurrence, der er på en søgeterm. Hvis der for eksempel ikke er så mange søgninger på perleplader, og konkurrencen derfor ikke er så hård, skal der ikke så meget til at ligge højt i betalte annoncer på Google. Der er store fordele ved at ligge højt på Google, hvorfor det kan være en god idé at benytte sig af Google AdWords.

Hama Perler vil dog sagtens også kunne sælge gennem Facebook Ads. Hertil vil det være en rigtig god idé at benytte sig af dynamisk retargeting.

Danskere er på Facebook

Med Facebook handler det mere om at skabe brand awareness ved at være synlig. Danskere går ikke på Facebook for at købe dit produkt, men hvis du laver en god annonce, så klikker de alligevel på den.

Det gør de, fordi du kan henvende dine annoncer til alle dem, som har de interesser, som passer med dit firma.

I sidste ende er der kun at sige, at du heldigvis kan gøre begge dele, uden at du bliver ruineret. Så alle kan markedsføre sig via både Facebook Ads og Google AdWords, og det er også grunden til, at de tjener så mange penge.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *