Hvorfor er annonceringer på sociale medier så effektive?

Hvorfor er annonceringer på sociale medier så effektive?

Vi lever i en digital tid, som i høj grad er præget af sociale medier, og det er netop derfor, at du bør fokusere dele af din marketing på disse medier.
Annonceringer på de mange forskellige sociale medier giver nemlig mulighed for både at ramme private og professionelle, og dette er blot en af de mange fordele.

Herudover har rigtig mange af medierne nogle virkeligt gode muligheder for at oprette effektive kampagner. Dette kan for eksempel være, at dine annoncer kun bliver vist til en specifik målgruppe, eller det kan være, at kampagnerne kun er synlige for personer eller virksomheder, der allerede har vist interesse.

Én ting er helt sikkert – ligegyldigt om du kun har et småt budget afsat til markering, så bør du fokusere noget af dette budget på de sociale medier.

I resten af denne artikel kan du lære meget mere om SoMe annonceringer på Facebook, LinkedIn og Instagram.

Sådan annoncerer du på Facebook

I dette afsnit finder du en kort begynder-guide til annoncering på Facebook.

  • Vælg hvilken type kampagne, som du vil oprette.

    – Her kan du blandt andet vælge imellem målsætninger inden for kendskab, overvejelser og konverteringer.

  • Opsæt konto (valuta og tidszone)
  • Opret en målgruppe
    – Ud fra alder, lokation, køn, sprog, interesser og andet.
  • Vælg størrelse på budget
  • Vælg billede
  • Skab tekst og link

Gennem disse seks simple trin kan alle oprette en basisannonce på Facebook. Herefter er det muligt at gå mere i dybden og optimere sin kampagne yderligere.

LinkedIn er fremragende platform til annonceringer

LinkedIn er den største sociale platform for professionelle i hele verden. Derfor er dette også en fremragende platform at annoncere på.

For at give en basal præsentation af LinkedIn, så har du disse muligheder for at annoncere:

  • Sponsoreret indhold
    – Her har du mulighed for at drage opmærksomhed mod din virksomhed. Målet er altså ikke at konvertere eller at drage folk til hjemmesiden.
  • Sponsoreret InMail
    – Her har du mulighed for at kontakte din målgruppe i private beskeder.
  • Tekstannoncer
    – Dette er de mest traditionelle annoncer. Her er strategien ofte at lede folk mod din hjemmeside.
  • Lead Gen Ads
    – Brugerne kan let udfylde formularer gennem denne mulighed, således at du kan kontakte dem, når de har udvist denne interesse.

Ligesom med annoncer på andre sociale medier, så er det også vigtig at definere sin målgruppe, når man annoncerer på LinkedIn.

På LinkedIn har du blandt andet disse muligheder for at definere din specifikke målgruppe:

  • Arbejdsgiver
  • Jobtitel
  • Erhvervserfaring
  • Maillister
  • Medlemskab af specifikke grupper

Dette er blot et par af mange andre muligheder, så hvis du gerne vil ramme din målgruppe, så kan du i høj grad gøre dette på LinkedIn.

Sådan kan din strategi på Instagram se ud

Instagram er i høj grad kendt for at handle om billeder og videoer frem for ord. Så det kan dine annoncer også gøre.

Du har primært disse muligheder, når du annoncerer på Instagram:

  • Billedannoncer
    – Her kan du fortælle om dit budskab gennem et smukt og dragende billede.
  • Videoannoncer
    – Med denne mulighed kan du dele videoer, som varer helt op til et minut.
  • Karusselannoncer
    – Her kan du vise flere billeder eller videoer i det samme opslag, og brugerne kan blot swipe frem og tilbage mellem disse.

Dette var blot tre af metoderne til at annoncere på Instagram, som i høj grad også er et medie, som er ved at tage over. Dette bliver mere og mere populært for hver eneste dag, så hvis du endnu ikke er hoppet med på bølgen, så er det ved at være tid.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *