Vejen til succes med e-commerce

Vejen til succes med e-commerce

De fleste detailvirksomheder tilbyder deres kunder muligheden for at købe deres produkter online, og det er faktisk blevet et krav for detailvirksomheder at have en online platform, for at kunne føre en succesfuld forretning. Med denne store konkurrence mellem onlineshops, er det vigtigt at siden er så attraktiv og brugervenlig som mulig, da det kan have betydning for om kunden vælger at udføre et køb hos dig.

Tag hånd om dine kunder

Det er vigtigt at du får formidlet alt din viden om dine produkter ud til dine kunder, så det får så meget information som muligt. Det giver dem en følelse af troværdighed når de handler hos dig.

Det er desuden vigtigt at din webshop kommunikerer dit budskab og koncept så klart og tydeligt som muligt. Mange købere kan falde fra og lade være med at gennemføre et køb, hvis de finder processen eller konceptet for uforståeligt.

 

Forstå dine kunder

For at forstå din målgruppe, skal du sætte dig i deres sted. Tænk over hvordan du kan give dem tilstrækkelige og relevante informationer om netop dit produkt. Rammerne for din webshop skal holdes så simple som muligt, så dine kunder kan finde netop det de leder efter. Sørg for at minimere antallet af klik. Fx kan en one-page webshop være en god løsning, hvis du har et enkelt produkt. Dermed kan alt omkring dette enkelte produkt foregå på én side, så det er nemt for kunden at klikke sig ind og ud.

Sørg for at der er så få forstyrrende elementer som muligt, og at det vejen til betaling for produktet er nemt og enkelt. Når kunden er i et betalingsflow, er det vigtigt at der ikke er noget der kan forstyrre processen. Lav desuden en arketype for hvor din kunde eller kunder, bor, alder, hvad de arbejder som, hvad de vil have fat i og hvad der trigger dem, for at forstå dem endnu bedre.
Sørg også for at mobiloptimere din webshop, da de fleste i dag søger efter al information på deres smartphones. Hvis ikke din side er responsiv, rangerer den ikke højt på google.

 

Få kompetent rådgivning

Det kan være en rigtig god idé at få rådgivning omkring din brug af e-commerce i din virksomhed fra kompetence konsulenter, der er specialiserede i netop dette felt. Fx vil brug af det danske CMS-system Umbraco være en fordelagtig løsning for dig og din virksomhed. Med Umbraco, kan du fra første dag skabe de bedste forudsætninger for at rangere bedst muligt i Googles søgemaskine. Et godt CMS-system spiller nemlig i dag en afgørende rolle for om din webshop vil blive en succes eller en fiasko. Få derfor hjælp af specialiserede Umbraco konsulenter, der kan lave den mest fleksible løsning for dig som muligt, som passer nøjagtig til dit behov.

Virksomheders digitale tilstedeværelse kræver en opdatering i stigende grad, da det digitale landskab ændrer sig hele tiden. Det er derfor et krav at man som hjemmesideejer hele tiden følger med udviklingen. Det kan være yderst dyrt for mindre virksomheder at have en ansat til at sidde med udviklingen af hjemmesiden, så det kan spare dig en del ressourcer ved at lave et samarbejde med konsulenter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *